Big Data en de toekomst van retail

bigdataenretailEen presentatie die we regelmatig gegeven gaat over de wereld van retail en de impact van big data, AI en nieuwe technologie. Om twee dingen duidelijk te maken: (1) de wereld verandert snel en voortdurend; (2) snelheid is niet wat retailers laat overleven. New Retail wordt een wereld van diep klantbegrip op basis van big data (Sensitiviteit) en het, op basis van dit diepe begrip, overtreffen van de klantverwachtingen middels alle formule-elementen (Serendipiteit). Data en Retail lijken twee verschillende werelden. Alsof je appels en peren (Apples & Oranges) vergelijkt. Maar ze kunnen niet meer zonder elkaar.

In zijn presentatie schetste Frans drie verhalen: (1) de wereld van consumenten anno nu (dus geen verhaal over trends); (2) big data, AI en machine learning en wat retailers daarmee kunnen (cases, opnieuw geen trendverhaal), en (3) Vijf succesfactoren die retailers weer de aansluiting geven op de veranderde markt en klantwensen.

Neem voor een toelichting of een kopie van de handout contact met ons op:

mail ons: klik hier